Čínské pneumatiky
30. 11. 2014
Objednat Auto Tip 25/14
zpět na číslo
Když jsme v roce 2012 uváděli velký test zimních pneumatik, čínské pláště v něm nijak zvlášť neuspěly, přestože jich ve vybrané padesátce bylo hned několik. Dnes už je situace jiná, pláště z Dálného východu jsou na evropském trhu už celkem pevně usazeny a své šance zvyšují i výraznými posuny v kvalitě. Na evropskou špičku nebo i lepší průměr to zatím nestačí, na druhou stranu je třeba si uvědomit, že ani produkce ze starého kontinentu není automaticky perfektní – testy například varovaly před německými gumami značky Syron. Situaci pomohla i premiérová schůzka mezi vrcholnými představiteli evropských a čínských výrobců gum, která proběhla v roce 2010. Říši středu zkrátka nelze pominout, jde o největšího výrobce pneumatik na světě, který se na globální produkci více než dvou miliard kusů podílí více než čtvrtinou a mezi 75 největšími podniky v branži má skoro poloviční zastoupení. Navíc na evropské spotřebě obutí pro osobní auta se dovoz gum podílí více než dvěma pětinami a takřka pětina tohoto importu pochází právě z Číny…
Vraťme se nyní krátce k našemu velkému testu zimních gum (AT 22/14). Zde se na start postavilo 50 modelů, aby je disciplína brzdění na mokru rozdělila na 16…
(více v čísle 25/14)