BMW i8
30. 11. 2014
Objednat Auto Tip 25/14
zpět na číslo
Čtyřkolku i8 od mnichovské automobilky můžeme považovat za první dostupný plug-in hybridní supersport v historii. Dostupný tedy alespoň v porovnání s Porsche 918 Spyder nebo McLaren P1, jejichž ceny začínají okolo 20 milionů korun. BMW totiž startuje na 3,4 milionu, což je částka odpovídající Porsche 911 Carrera 4S, se kterým jsme jej srovnávali v AT 19/14. Tentokrát jsme ovšem vyrazili do běžného provozu, kde se vzhledem ke svému charakteru bude pohybovat častěji. Ekologicky přívětivý sporťák je po modelu i3 druhým zástupcem samostatné řady bavorských elektromobilů, respektive hybridů. BMW používá při jejich výrobě některé ještě stále exotické materiály, jako jsou například karbonem vyztužené plasty (CFRP), jejichž masovější nasazení ve velkosériových autech je otázka několika příštích let. V případě „í-osmičky“ si značka vyzkoušela spolupráci potentního přeplňovaného tříválce o výkonu 170 kW a elektromotoru, jejichž systémový výkon činí 266 kilowattů. V dnešní době přemotorovaných hothatchů to ovšem není nijak oslňující výsledek. Síla i8 je nicméně v celkovém technologickém pojetí, které se přes svou futuričnost ukazuje jako docela životné. Už jen design jasně navazující na…
(více v čísle 25/14)