Porsche 911 GTS Cabrio
30. 11. 2014
Objednat Auto Tip 25/14
zpět na číslo
Zkratka GTS se na zuffenhausenském sporťáku objevila poprvé před padesáti lety. Tehdy zdobila záď malého auta poháněného dvoulitrovým motorem, které v závodech poráželo mnohem výkonnější auta. Vrcholem bylo první místo v legendárním závodě Targa Florio. Porsche trojici písmen znovu oživilo před 4 lety jako speciální rozlučkovou edici s řadou 911 generace 997. Fanoušci značky si ji tak oblíbili, že se dočkala nástupce. Jelikož standardní Carrera S má výkon 294 kW a extrémní GT3 350 kW, je mezi těmito provedeními slušná mezera. Stejné je to s jejich charaktery: Carrera S je auto na každý den, GT3 pak surový sporťák na okruhy. Nové GTS míří přesně mezi tyto mantinely. Motor je o 22 kW výkonnější než v Carreře S a je dynamicky připevněný ke karoserii, která je o 10 mm blíže k zemi a má rozšířené blatníky jako verze s pohonem všech kol. Na podvozku pracují adaptivní tlumiče a v interiéru je paket Sport-Chrono.
(více v čísle 25/14)