AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI

24. 2. 2014
Doopravdy vážně to se sportem myslela vlastně jen první generace Golfu GTI, pozdější už jsou „jen“ vydařeným kompromisem mezi rychlostí a pohodlím. U aktuálního, sedmého vydání se tento trend dále umocňuje, označení GTI totiž patří už  „jen“ kompromisnímu modelu, nad nímž je kromě tradičně špičkového provedení, nyní nazývaného R, nově i paket Performance zlepšující sportovní vyžití – přidává totiž 7 kilowattů, výkonnější brzdy a především mechanickou uzávěrku diferenciálu. Výsledkem je nadmíru zdařilý kompromis mezi bezvýhradnou každodenní použitelností a nadstandardními jízdními výkony, které sice nelze označit za vyloženě sportovní, avšak roli rychlého a suverénního gran turisma vůz zvládá bez potíží. Nicméně zle není ani v zatáčkách. S příplatkovým adaptivním podvozkem DCC se jimi dobře vyvážený a relativně lehký hatchback protahuje suverénně - elektronická obdoba XDS+ sice funguje spolehlivě, klasické mechanická “špéra” je ale přece jen o kus dál. Proto se golf ze zatáček dobře „sbírá“ i na mokru a nedělá mu problém ani kluzký povrch. Motor si s požadavky na univerzalitu rozumí, spodové charakteristiky dodávají dostatek švihu už v dolní polovině otáčkoměru, díky tomu je síla…(více v čísle 26/13)
Objednat Auto Tip 26/13 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu