Volkswagen Golf GTI
24. 2. 2014
Objednat Auto Tip 26/13
zpět na číslo
Doopravdy vážně to se sportem myslela vlastně jen první generace Golfu GTI, pozdější už jsou „jen“ vydařeným kompromisem mezi rychlostí a pohodlím. U aktuálního, sedmého vydání se tento trend dále umocňuje, označení GTI totiž patří už „jen“ kompromisnímu modelu, nad nímž je kromě tradičně špičkového provedení, nyní nazývaného R, nově i paket Performance zlepšující sportovní vyžití – přidává totiž 7 kilowattů, výkonnější brzdy a především mechanickou uzávěrku diferenciálu.
Výsledkem je nadmíru zdařilý kompromis mezi bezvýhradnou každodenní použitelností a nadstandardními jízdními výkony, které sice nelze označit za vyloženě sportovní, avšak roli rychlého a suverénního gran turisma vůz zvládá bez potíží. Nicméně zle není ani v zatáčkách. S příplatkovým adaptivním podvozkem DCC se jimi dobře vyvážený a relativně lehký hatchback protahuje suverénně - elektronická obdoba XDS+ sice funguje spolehlivě, klasické mechanická “špéra” je ale přece jen o kus dál. Proto se golf ze zatáček dobře „sbírá“ i na mokru a nedělá mu problém ani kluzký povrch.
Motor si s požadavky na univerzalitu rozumí, spodové charakteristiky dodávají dostatek švihu už v dolní polovině otáčkoměru, díky tomu je síla…
(více v čísle 26/13)