Diesel 1.6 i-DTEC
15. 10. 2017
Objednat Auto Tip 22/17
zpět na číslo
Téma naftových agregátů v posledních dvou letech rezonuje víc než kdy dřív. Může za to především kauza Dieselgate s upravenými motory z koncernu Volkswagen a náhlé všeobecné procitnutí ohledně ekologické zátěže tohoto konceptu pohonu. Ten sice v porovnání se zážehovými jednotkami vypouští nižší množství oxidů uhlíku, podobně nebezpečné exhalace NOx má ovšem na mnohem vyšší úrovni. Ty často dosahují několikanásobku oficiálních hodnot. Své o tom ví nejen zmíněná největší evropská automobilka, ale také další výrobci z Německa, Itálie i Francie. I z tohoto důvodu rapidně klesají prodeje dieselů západně od našich hranic, kde se často koketuje se zákazem vjezdu či dokonce prodeje vozů se vznětovými jednotkami.
(více v čísle 22/17)