Audi Q2 vs. Mini Cooper Countryman vs. Peugeot 3008 vs. Seat Ateca
17. 9. 2017
Objednat Auto Tip 20/17
zpět na číslo
Základem nabídky čím dál vyšších kategorií automobilů se stávají benzinové motory se třemi místo dříve standardních čtyř spalovacích prostorů. Pochybnosti o dynamice poměrně těžkých SUV u námi zvolené čtveřice rozptylují turbodmychadla a poměrně těsně poskládané šestistupňové manuály. Ty předávají poháněným předním kolům nejméně 200 newtonmetrů, gradujících u porovnávaných vozů nejpozději ve 2000 otáčkách. Na rozdíl od tříválcových turbodieselů slibuje zážehový princip přijatelně kultivovaný běh, přičemž přímý vstřik paliva spolu s přeplňováním a nízkým vnitřním třením maloobjemových jednotek umetají cestičku ke zhruba pětilitrové spotřebě.
(více v čísle 20/17)