AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Motory Dualjet a Boosterjet od Suzuki

Motory Dualjet a Boosterjet od Suzuki

4. 10. 2015
Pod názvy Dualjet a Boosterjet se ukrývají malé zážehové tří- a čtyřválce. Mají základ v rodině K, která v Evropě debutovala pod kapotou modelu Alto v kubatuře 1,0 l/R3. Následně Suzuki představilo odvozený čtyřválec 1,2 l, jenž se zabydlel ve swiftu. Motory K automobilka vyvíjela s indickým partnerem Maruti. Jejich charakteristickými znaky jsou ventily ovládané přímo hrníčkovými zdvihátky bez vymezovacích segmentů či klikový hřídel přesazený vůči vertikální ose souměrnosti pístů. Vačkové hřídele pohání tichý ozubený řetěz. Menší motor K10 si zprvu vystačil s proměnným časováním sací strany rozvodu, větší 1.2 dostal od začátku variabilní časování na obě vačky. (více v čísle 21/15)
Objednat Auto Tip 21/15 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu