AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
BMW 116i vs. Mazda 3 Skyactiv-G 120 vs. Volvo V40 T2 vs. Mercedes-Benz A 180

BMW 116i vs. Mazda 3 Skyactiv-G 120 vs. Volvo V40 T2 vs. Mercedes-Benz A 180

6. 9. 2015
Štíhlá linie dnes patří k dobrému tónu, proto se dietě nevyhnou ani noblesní prémiovky. I ony vedle vzrušujících vrcholných motorizací nabízejí také ty obyčejnější, určené širšímu publiku. Ne každý, kdo utratí sumu blízkou milionu za kompaktní auto, chce poslouchat rachocení dieselu. Zejména když dnešní benziňáky, kromě tradičně hladšího, tiššího chodu a větší ochoty k vytáčení, nabídnou už rovněž velmi solidní střídmost. K dosažení tohoto cíle existují různé přístupy, čtyři se sešly v našem srovnávacím testu. Zatímco downsizing v pravém slova smyslu přineslo pouze BMW s přeplňovaným tříválcem 1.5/80 kW, o kousek výkonnější mercedes se pochlubil mírně “přifouklým” čtyřválcem o 90 kW. Jeho 1,6 l lze považovat za hodnotu blížící se rightsizingu. Zbylá dvě auta se spolehla na ryzí upsizing, který rozhodně není ztělesněním ďábla, jak si myslí evropští normalizátoři. Naopak přináší řadu řidičských výhod a především v reálném provozu často menší spotřebu než absurdní přefoukané mikromotory. (více v čísle 19/15)
Objednat Auto Tip 19/15 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu