Top secret: Nové BMW i5
28. 6. 2015
Objednat Auto Tip 14/15
zpět na číslo
Nové koště dobře mete. To platí i pro obměněné vedení velké automobilky. V případě BMW máme na mysli hlavně člena představenstva zodpovědného za vývoj: Klaus Fröhlich nenechal z projektu i5 Norberta Reithofera kámen na kameni. Původně mělo jít o vůz typu VW Touran, odvozený od i3, jenže nové vedení zavelelo ke gruntovnímu přepracování na čtyřmístný sedan. Navíc s líbivým designem – hlavně nic kontroverzního! Snaha o nadčasovost se vztahuje i na hnací řetězec, který by měl v průběžně modernizované podobě vydržet nejméně do roku 2020. Změnit se však musí celé koncepce, odpoutávající se od i3 s i8 – jinak se nepodaří rozeběhnout velkosériovou výrobu s rozumnou rentabilitou.
(více v čísle 14/15)