Historie Seatu Leon
1. 6. 2015
Objednat Auto Tip 12/15
zpět na číslo
Třináct let od představení prvního Seatu Leon se v roce 2012 světu ukázalo současné provedení, jež stejně jako předchůdci využívá techniku mateřského Volkswagenu. Od koncernových sourozenců (Audi A3, Škoda Octavia III, VW Golf VII) se liší především emotivnějším zevnějškem. Poprvé v historii modelové řady nabízí Seat vedle pětidveřového hatchbacku i třídveřovou variantu SC a též praktické kombi ST, které jsou k dostání i ve verzi Cupra s motorem 2.0 TSI o výkonu 206 kW (v zahraničí je k dispozici i slabší provedení se 195 kW). Technickou novinkou je příplatkový adaptivní podvozek, který nejsilnější verze jinak mají ve standardu. Leon byl také prvním neprémiovým modelem nižší střední třídy, který nabídl plně diodová hlavní světla. Navzdory karoserii kratší o 5 centimetrů je hatchback v porovnání s předchůdcem prostornější, rozvor se totiž natáhl o 5,8 cm. Nechybí ani jízdní asistenty (pomoc při rozjezdu do kopce, hlídání jízdy v pruhu). Pohon všech kol zajišťuje haldex 5. generace, používaný napříč koncernem Volkswagen. Po vzoru technických sourozenců dostal leon koncem minulého roku také „terénní“ variantu s ochrannými plasty a vyšší světlostí s přídomkem X-Perience, již si…
(více v čísle 12/15)