Nissan Qashqai J10 (02/07 až 12/13, facelift 04/11)
1. 6. 2015
Objednat Auto Tip 12/15
zpět na číslo
Dodnes si řada fanoušků i majitelů Nissanu Qashqai není jistá, jak vlastně název svého auta vyslovovat. Model, který v roce 2007 zachytil mohutný nástup kompaktních SUV a úspěšně konkuruje tiguanu, se stal v celé Evropě bestsellerem a z portfolia japonské značky vytlačil i klasický model stejné velikosti Almera. Má dodnes co nabídnout - solidní vnitřní prostor, široký výběr motorů, dvě délky karoserie, pohon předních i všech kol a vesměs velmi bohatou výbavu. Jenže mu také chybí jednoznačně doporučitelný motor a samočinné řazení svěřil variátorům, které sice zatím víceméně fungují, avšak až jednoho dne přestanou, převýší cena opravy zůstatkovou hodnotu auta. Největší rizika přinášejí zdánlivě nejatraktivnější motory. Diesel 1.5 dCi, okouzlující kombinací spodové charakteristiky a skvělé spotřeby, v té době ještě nevyrostl ze všech dětských nemocí a umí se zadřít, spáchat rychlou sebevraždu kvůli vyosenému vstřikovacímu čerpadlu (slézání rozvodového řemene) či aspoň rozčasovat rozvody kvůli pootočení řemenice na vačkové hřídeli (nepravidelný hlučný chod motoru).
(více v čísle 12/15)