Bazar: Škoda Yeti 5L (od 08/09, facelift 10/13, modernizace 05/15)
4. 5. 2015
Objednat Auto Tip 10/15
zpět na číslo
Je až neuvěřitelné, jak dobře fungující SUV vzniklo na základech Octavie 4x4. Ačkoliv používá menší platformu než tiguan, jezdí suverénně a díky minimalizovanému půdorysu navíc přidává řadu výhod. A v některých verzích utáhne, na rozdíl od octavie, až 2,1tunový vlek. Jeho nevýhodou je zavazadelník, jehož základní objem (zejména ve verzi s plnohodnotnou rezervou) neplní představy českého táty o ideálním autu na dovolenou. A také spotřeba, příliš poplatná antiaerodynamické karoserii. Jinak zbývají vesměs pozitiva. Existuje pohon jedné i dvou náprav, samočinná skříní či její kombinace se 4x4, a dokonce i ekologické provedení Greenline. Mezi motory je však třeba pečlivě vybírat, přičemž platí, že větší sázkou na jistotu jsou zde diesely s pohonem všech kol. Motor 2.0 TDI ve verzi 81 kW sice existuje i s pohonem předních kol, ten ale dostal slabší spojku a menší pětistupňovou dvouhřídelovou převodovku, která navíc nevyniká životností. Tentýž agregát je naštěstí hojně rozšířen i se znakem 4x4, tato verze je naopak skvělá, kromě toho lze její výkonový deficit „beztrestně“ dohnat čiptuningem – od prostředního stupně 103 kW se totiž liší jen softwarově.
(více v čísle 10/15)