AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Hmotnost automobilů

Hmotnost automobilů

4. 5. 2015
Ten rozdíl poznáte okamžitě. Kdo se jednou sveze třeba minulou generací range roveru a lehkonohou Mazdou CX-5, okamžitě pocítí, že kilogramy hrají v projevu auta zásadní roli. V prvním případě zatlačíte do vozovky jakoukoli muldu, ale něco vám říká, že lepší je držet se přímého směru, v tom druhém vás zase dostane obratnost auta i jeho spontánnost. Colin Chapman měl pravdu, lehká auta jsou svižná „přirozeně“, žádné přešlechtěné motory k tomu nepotřebují. To si v současnosti uvědomuje i drtivá většina automobilek, jež v honbě za nižší spotřebou a emisemi ubírají kila, kde se dá. Však je také načase, vždyť od začátku dekády průměrný model prodávaný na trzích EU přibral ze zhruba 1260 kg takřka jeden a půl metráku! Spolu s Austrálií je tak Evropa druhým nejobéznějším velkým odbytištěm, i když na vedoucí USA stále znatelně ztrácí. Na druhou stranu indické, brazilské nebo japonské bestsellery mají vesměs méně než tunu, třeba takové Maruti Alto se vejde pod 600 kilogramů… (více v čísle 10/15)
Objednat Auto Tip 10/15 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu