AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

22. 3. 2015
Co by dnešní dealeři dali jen za polovinu takového vlivu! V roce 1947 načrtl nizozemský prodejce volkswagenů Ben Pon na list svého zápisníku triviální ideu užitkového vozu na bázi řady “Brouk”, ke které ho inspiroval tovární přepravník používaný ve wolfsburských halách. Tehdejšího šéfa automobilky Heinricha Nordhoffa i šéfa vývoje Alfreda Haesnera nápad zaujal a za dva roky už byly na světě první čtyři prototypy: dva furgony, kombi a minibus. Zřejmě prvním komerčním testovacím uživatelem se vzápětí stala firma 4711, známý výrobce parfémů z Kolína nad Rýnem. Pohonná jednotka a nápravy pocházely skutečně z plánovaného vzoru, ale místo podvozku s centrální nosnou rourou byl použit žebřinový rám. Nordhoff zároveň slíbil, že sériové auto bude robustní a trvanlivé. Premiérové kusy pod názvem Typ 2 začaly v roce 1950 vyjíždět z Wolfsburgu, o šest let později už ale byla produkce vytlačena “broukem” do nové továrny v Hannoveru. Ta vznikla za pouhý rok, přičemž dnes se za hodně velkou rychlost považuje dvojnásobná lhůta. Vzadu uložený, vzduchem chlazený boxer nabídl zpočátku objem 1,1 litru a výkon 18 kW při 3300 otáčkách za minutu. Vůz pobral až osm osob nebo 750 kg nákladu, přitom stál… (více v čísle 07/15)
Objednat Auto Tip 07/15 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu