Ford Ranger Doublecab 2.2 TDCi
22. 3. 2015
Objednat Auto Tip 07/15
zpět na číslo
Novinkou aktuální generace, která má těsně před faceliftem, je konec technické jednoty s Mazdou BT-50. Kromě náhrady původního dvaapůl-/třílitrového čtyřválce TDCi došlo na čtyř- a pětiválec Ford Puma 2.2 a 3.2 TDCi plus zcela novou konstrukci. Odpadlo uživatelské ovládání volnoběžek předních kol, zato u obou převodovek, manuální i automatické, přibyl rychlostní stupeň. Zjednodušilo se spínání pohonu všech kol a redukce – místo páky zaujal otočný spínač. Podobně i parkovací brzda dostala moderní podobu. Rozšířila se rovněž výbava, v níž neschází dvouzónová automatická klimatizace a moderní multimédia. Samosvorný diferenciál nahradila elektronická obdoba, případně uzávěrka za 14 tisíc. A také vzrostly ceny, v případě naší verze cca o 150 tisíc. Dostanete za to o téměř 28 cm delší a o čtvrt tuny těžší auto s trochu menší užitečnou hmotností, o fous lepšími papírovými dynamickými schopnostmi a o litr a půl nižší spotřebou.
(více v čísle 07/15)