Za volantem: Mazda 6
8. 3. 2015
Objednat Auto Tip 06/15
zpět na číslo
Ačkoliv je „šestka“ na trhu pouze dva roky, už ji neminulo na první pohled lehké omlazení. Exteriér dostal mj. novou masku, hlavní diodová světla a přepracované koncové svítilny. Uvnitř mazdy zaujmou proti staršímu provedení kvalitnější materiály, head-up displej (standardně od výbavy Revolution) nebo přepracovaná středová konzola, na které místo klasické „ručky“ najdeme tlačítko elektronické brzdy. Technici zapracovali také na podvozku a izolaci, která nyní pouští do kabiny o 13 % méně hluku než dosud. Největší změnou je ovšem možnost spárování dieselu 2.2 Skyactiv-D s pohonem všech kol z modelu CX-5, který také prodělal modernizaci. Jedná se o systém haldexového typu, tedy elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojku, jež proaktivně zapojuje zadní kola především v případě hrozby ztráty trakce těch předních. Mrzelo nás, že jsme si pohon nemohli vyzkoušet například na sněhu, jezdilo se úzkými a zakroucenými okreskami v okolí Barcelony. Vybrali jsme si verzi se 110 kW a šestistupňovým manuálem, která podle nás bude prodávanější než 129kilowattové provedení s automatem. Už jen kvůli ceně nižší o 138 000 Kč...
(více v čísle 06/15)