Opel Zafira Tourer
25. 1. 2015
Objednat Auto Tip 03/15
zpět na číslo
Emisní norma Euro 6, platná pro nově homologovaná auta od září 2014, přináší drtivé většině vznětových jednotek mimo jiné také povinnost razantního snížení množství vypouštěných NOx (proti Euro 5 o polovinu). Dlouhodobě testovaný Opel Zafira Tourer s novým motorem 1.6 CDTI ovšem splňoval přísné hodnoty již v době svého uvedení na trh v průběhu roku 2013. Největší zásluhu na tom měly vstřikování kapaliny AdBlue a tzv. SCR katalyzátor, který směs močoviny a zahřátých plynů z filtru pevných částic rozloží selektivní katalytickou redukcí na neškodný dusík.Prvek s obchodním názvem AdBlue je 32,5 % vodný roztok syntetické močoviny, který je nutné doplňovat manuálně. U Zafiry Tourer je hrdlo nádrže na tuto kapalinu hned vedle toho na naftu, není tedy nutná návštěva autorizovaného servisu. Interval doplnění kapaliny je proměnlivý, v našem případě začalo auto upozorňovat na nedostatek tekutiny po 16 174 kilometrech, což je dvojnásobná porce, kterou uvádí výrobce. Za tímto rozdílem vidíme převážně městský jízdní cyklus, který není tolik náročný na vstřikování močoviny. Její spotřeba se podle Opelu pohybuje od 0,5 do 0,9 litru na 1000 ujetých km.
(více v čísle 03/15)