Hyundai i30 1.6 CRDi vs. Nissan Pulsar 1.5 dCi vs. Renault Mégane 1.5 dCi vs. Seat Leon 1.6 TDI
11. 1. 2015
Objednat Auto Tip 02/15
zpět na číslo
Úsporný diesel, místo pro čtyři dospělé a jejich zavazadla, dostatek talentu ke každodenním jízdám do zaměstnání a letním tahům přes půl Evropy na dovolenou k moři, a především přijatelná cena. To vše by měl splňovat ideální vůz nižší střední třídy. Pokud se oprostíme od mnohdy zbytečných požadavků typu pohonu všech kol nebo kufru o objemu lodního kontejneru, představují hatchbacky zmíněné třídy skvělý kompromis pro velkou část nejen českých řidičů. V Evropě tvoří segment C druhou nejprodávanější skupinu nových vozů hned po malých autech, dá se tedy říci, že je povinností většiny výrobců nabízet zde takový model. Nissan ovšem v posledních letech klasické hatchbacky přehlížel a raději se zaměřil na rychle rostoucí kategorii crossoverů. A dobře udělal, juke a zejména qashqai patří k velmi oblíbeným autům u nás i na západ od našich hranic. Několikaletá absence ovšem končí, Japonci totiž představili nástupce almery, jenž dostal tradiční jméno Pulsar s původem na konci 70. let minulého století.
(více v čísle 02/15)