Analýza Škody Octavia 2.0 TDI po 500 000 km
30. 11. 2014
Objednat Auto Tip 25/14
zpět na číslo
Autenticitu této zkoušce dodal fakt, že úctyhodnou porci nenajezdili němečtí motorističtí žurnalisté, ale civilní řidič v domácím prostředí. Tedy po horších silnicích a v agresivnějším provozu. Zatímco typické německé auto jezdí především rychle po dálnici, jeho český protějšek často prudčeji akceleruje, brzdí nebo klopýtá po klikatých okreskách a kočičích hlavách. A také zpravidla dostává horší palivo, i když v tomto případě se tankovala výhradně kvalitní nafta Benzina, OMV či Shell. Co to vše udělá s životností, netřeba zdůrazňovat. Předmětem zkoumání se stal stříbrný liftback Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance koupený v roce 2004 za 634 tisíc jako flotilový, a proto také v prakticky základní výbavě – z dlouhé nabídky přibyla na faktuře jen metalíza, originální rádio se domontovávalo až dodatečně. V tomto roce se Octavia II začala vyrábět, což budilo obavy z nedotaženého zpracování či mezer v kvalitě. To se ovšem až na jednu výjimku nepotvrdilo – většina zjištěných nedostatků šla na vrub extrémnímu počtu najetých kilometrů či podceněné dimenzaci. V českých podmínkách byl nadstandardní i přístup bývalého majitele, který až do samého konce všechny prohlídky a opravy řešil ve…
(více v čísle 25/14)