AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Napětí 48 V

Napětí 48 V

30. 11. 2014
Za posledních dvacet let prošly osobní vozy velkými změnami. Ty se odehrávají hlavně v oblasti elektronických systémů, ať už se jedná o bezpečnost nebo komfort. Ovšem například elektrifikace posilovačů řízení je nutná k tomu, aby mohla auta parkovat sama, respektive se stát zcela autonomními. Stále více výrobců vozů také zvažuje elektronická turbodmychadla nebo výkonnější klimatizace. Zatímco nároky na dodávky elektřiny ve vozech rostou, zdroj je stále stejný. I nejnovější luxusní vozy stále spoléhají na 12voltovou baterii. Ta je robustní a spolehlivá, její napětí však v současné době už přestává stačit. Maximální výkon, který dokáže současná elektrická architektura v autech poskytnout, činí 3 kW. Moderní posilovače řízení, které musejí otáčet těžkými rozměrnými ráfky, nebo startéry u vozů s funkcí stop-start tak současnou elektrickou soustavu v autech zatěžují opravdu výrazně. Řešením je použití 48voltové sítě. Hlavní motivací je možnost instalovat elektrické přeplňování nebo výkonnější startéry, které by mohly auta v nízkých rychlostech namísto klasického malého elektromotoru i pohánět. Ovšem i aplikace ostatních komponentů využívajících vyšší napětí je výhodná, takové…(více v čísle 25/14)
Objednat Auto Tip 25/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu