Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
30. 11. 2014
Objednat Auto Tip 25/14
zpět na číslo
Modernizovaná fiesta byla prvním evropským fordem s šestiúhelníkovou přední maskou á la Aston Martin, kterou postupně adaptují i ostatní nové či inovované fordy. Malý hatchback se musí popasovat s domácí stálicí Škodou Fabia, proti které nasadil nejen atraktivní zevnějšek, ale také anketami vychvalovaný přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost, nabízený ve variantách 74 a 92 kW. My jsme vyzkoušeli slabší provedení s výbavou EcoBoost Edition, svázanou s daným motorem. Ta zapadá mezi linie Trend a Titanium, proti prvně jmenované přidává přední mlhovky, informační displej 3,5“ (8,9 cm), systém Sync s funkcí Applink, automatickým nouzovým voláním Emergency Assist s bluetooth handsfree či hlasovým ovládáním a také volitelné lakování střechy v kontrastním odstínu, které jinak stojí 7500 Kč. Kombinace líbivé modré metalízy Candy s černou střechou dodala fiestě ještě větší šmrnc, škoda že podobnými nápady nehýří interiér. Palubní deska s tvrdými plasty a velkým množstvím tlačítek na středovém panelu působí trochu neharmonicky a zmateně. Sedačky nevypadají jako dostatečná opora, nicméně tělo podrží i ve vlásenkách, kterých se malý ford rozhodně nebojí.
(více v čísle 25/14)