Hyundai ix35 2.0 CRDi vs. Škoda Yeti 2.0 TDI
16. 11. 2014
Objednat Auto Tip 24/14
zpět na číslo
Vlna SUV se valí jako lavina. Do celosvětového šílenství přispěla i mladoboleslavská Škoda, když v roce 2009 uvedla model Yeti s hravým designem a hranatou, skvěle řešenou karoserií, která navzdory kompaktním rozměrům nabídne stejně prostoru jako o několik desítek centimetrů delší konkurenti. Ačkoliv prodejům této modelové řady vládnou slabší motory spojené pouze s přední nápravou, my jsme sáhli po vrcholném provedení Yeti Outdoor 2.0 TDI/125 kW s pohonem všech kol. Loňská modernizace sebrala škodovce část osobitosti, když upustila od kulatých předních mlhovek. Z rozpustilého teenagera se stal dospělák. Zapracovalo se i na technice, ústrojí 4x4 má nyní na starosti již pátá generace haldexu. České SUV navíc jako první škodovka dostalo parkovací kameru. V Mladé Boleslavi přišli i s rozdělením na dvě verze, když městsky zaměřené “základní” provedení doplňuje drsnější s přídomkem Outdoor a ochrannými plasty karoserie. Omlazení se v minulém roce dočkal i v Nošovicích vyráběný Hyundai ix35 (např. LED v předních a zadních světlech), který patří mezi nejúspěšnější modely korejské automobilky na evropských trzích. Nejsilnější verze motoru 2.0 CRDi nabízí více než dostatečných 135 kW,…
(více v čísle 24/14)