Monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách
2. 11. 2014
Objednat Auto Tip 23/14
zpět na číslo
Důvodů, proč nařízení ECE-R 64 vešlo v život, je více. Nejvíce se prezentuje snaha o zlepšení bezpečnosti silničního provozu. Podle odhadů totiž s nízkým tlakem v pneumatikách souvisejí asi dvě procenta nehod. Druhým aspektem je snaha Evropy snížit svou závislost na ropě a zároveň snížit emise CO2. Podle průzkumů společnosti Bridgestone z roku 2011 totiž skoro dvě třetiny motoristů na našem kontinentu jezdí na podhuštěných gumách, což každý rok znamená zbytečné spálení 3,1 miliardy litrů paliva a vypuštění 7,4 milionu tun CO2. TPMS by tak mělo uspořit asi miliardu litrů PHM. Zhruba totiž platí, že pětina energie, která je využívána pro pohon auta, se spotřebovává na překonání valivého odporu pneumatik. Jakékoli snížení tlaku v nich toto číslo zvyšuje.
(více v čísle 23/14)