AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Renault Twingo a VW Brouk

Renault Twingo a VW Brouk

19. 10. 2014
Motor vzadu a pohon zadních kol, to musí být skvělé auto pro driftování! Najíždím s ním rychle do zatáčky, škubu volantem a připravuji se na rychlé kontra - ale nic se neděje! Uprostřed další zatáčky prudce šlapu na plyn a k volantu se opět chovám jako začátečník. Zase nic. Vůz poslušně pokračuje dál ve stopě bez náznaku smyku. Nový Renault Twingo se tedy legendou mezi driftery nestane… Tak aspoň přemýšlím, co všechno se na světě změnilo od roku 1938. Skončila druhá světová válka, vznikla Evropská unie, zvětšily se ozonové díry, vyrobilo se 21,5 milionu kusů originálního VW Brouk… Ten se zmíněného roku zrodil v Německu a měl být levným lidovým autem. V šedesátých letech však model dospěl do podoby, ve které ho zná asi nejvíce lidí a stal se nesmírně populárním. V některých zemích byl tak oblíbený, že se nakonec bez větších změn vyráběl až do roku 2003, ze kterého pochází i námi testovaný exemplář. Koncepce s jednotkou nad zadní nápravou a pohonem zadních kol mu zaručila dobrou trakci za všech podmínek. Vzadu umístěný vzduchem chlazený motor také určoval proporce a design vozu. Zvolená koncepce ale má i nevýhody, největší z nich je chuť k přetáčivosti na mokré vozovce. A právě… (více v čísle 22/14)
Objednat Auto Tip 22/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu