Citroën C4 Cactus 1.2 VTi
19. 10. 2014
Objednat Auto Tip 22/14
zpět na číslo
Většinu dnešních zákazníků zajímá styl a design více než vypiplané podvozky a sportovně přímé ovládání. Proč na ně tedy plýtvat složitými a drahými technickými vychytávkami? Konstruktéři tedy vzali levnou postarší platformu PF1 od Citroënů C3/C-Elysée a postavili na ni nekonvenční karoserii, preferující prostor a výrazný vzhled na úkor aerodynamiky a sportovního feelingu. Už jen za to jim patří dík – po Kie Soul a Škodě Yeti další přátelská krabička, odlehčující evropské silnice od přehnaně rádobysportovního kadlubu, k němuž se dnes ráda uchylují i malá městská autíčka. Design je tedy hlavním tématem. Není divu, Francouzi jsou mistři v tomto oboru a rádi to dávají na odiv. Mistrně tedy vybalancovali výrazný objekt na pomezí stylu a užitečnosti, okořeněný chytrými nápady: v první řadě snadno vyměnitelným oplastováním Air Bump, chránícím před parkovišťovým lišejem a netradiční přídí, dráždící divákovy oči, které marně hledají pojítka s klasickým schématem „světla-maska-nárazník“. Podobné je to i uvnitř, sympaticky jednoznačné tvary se spoustou ozvláštňujících detailů a k tomu vkusné barevné kombinace. Jenže tamtéž vyplavou na povrch i první otazníky: proč celý přístrojový štít…
(více v čísle 22/14)