Toyota Yaris Hybrid
19. 10. 2014
Objednat Auto Tip 22/14
zpět na číslo
Ano, výtky vůči klasickému full hybridu s atmosférickým benziňákem a bezestupňovou převodovkou se nemění: pocitově matná dynamika, konstantní skučení motoru při zátěži, zmenšený zavazadelník, vysoké ceny a strach z extrémních servisních nákladů. Jenže Toyota završuje druhou dekádu prodejů a jednotlivé obavy postupně eliminuje. Poslední jmenovaná už je vyvrácená, předposlední padá právě nyní. Hybrid pod 350 tisíc, to tu ještě nebylo. Jistě, sleva není zadarmo. Baterie jsou na elektrických autech stále nejdražší, takže zde se platilo jejich omezenou kapacitou – v režimu EV ujede yaris sotva dva kilometry. Na druhou stranu nezabírají místo v kufru (základních 286 l se neliší od benzinové verze) a kdyby měly přece jen odejít (což se zatím nestává ani u desetiletých priusů), nové vyjdou levněji než třeba výměna vstřikovacího čerpadla u dieselu.
(více v čísle 22/14)