Audi Q7
21. 9. 2014
Objednat Auto Tip 20/14
zpět na číslo
Je arogantní, obrovské, zavalité, vysoké, přesto se mu do terénu kvůli riziku poškození moc nechce, uvnitř je překvapivě málo prostorné a cestovní komfort podvazuje především tvrdým pérováním. Na druhé straně je sedmimístné, v terénu toho po překonání ostychu nakonec umí docela dost (hlavně s volitelným vzduchovým pérováním) a dovede být (ač většinou není) doslova napěchované luxusní výbavou a extravagantními exteriérovými prvky, až 21“ koly, či dokonce extrémním vznětovým dvanáctiválcem – takový ale v bazaru najdete zřídka a určitě nebude stát pod milion. Stále vyráběné Audi Q7 umí stát jako nové klidně tři miliony, avšak nevyhnulo se výpadkům spolehlivosti a na nejdražší, nejprestižnější motorizace padá v koutech bazarů prach – mají totiž pověst poukázek na drahé problémy. A Češi si dobře pamatují image tohoto modelu i typické chování jeho řidičů. Podobné „štěstí“ má model i v druhé polovině života, protože sehnat jej bez bazarnického handrkování a rizika klidně i několikanásobného podvodu se rovná malému zázraku. Nicméně obří vůz, tvářící se jako guru všech off-roadů, bývá často překvapivě zachovalý, protože v naprosté většině případů vozil děti do školky či maminky na nákup.
(více v čísle 20/14)