AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Jaguar XE

Jaguar XE

21. 9. 2014
BMW 3, Mercedes-Benz C, Audi A4 nebo nové Infiniti Q50 – to jsou automobily, kterým v britském Solihullu roste nová konkurence. Mezi hlavní zbraně Jaguaru XE patří lehká karoserie, vyspělá konstrukce podvozku a nové motory. V konstrukci karoserie hrají hlavní roli hliníkové slitiny. Automobil je z těchto materiálů vyroben ze 75 %, stabilitu skeletu zajišťuje vysokopevnostní ocel a nechybí ani hořčík. Plán je přitom jasný – co nejnižší hmotnost vozu při dosažení nejlepších výsledků v nárazových testech. Středobodem promyšleného podvozku jsou moderní nápravy. Vpředu nenajdeme obvyklý mcpherson, ale dvojitá příčná ramena z hliníkových odlitků. Zadní nápravu tvoří systém Integral Link, známý z větších a dražších vozů. Také zde se nešetřilo hliníkem, základ však tvoří nekompromisní ocel. Jaguar XE bude dostupný s dvojicí podvozků. Levnější verze dostanou klasické pasivní tlumiče, zájemci o adaptivní odpružení sáhnou po systému od výrobce Bilstein. Myslelo se také na výkonné brzdy – základem jsou jednopístkové třmeny s destičkami bez azbestu a kotouče o průměrech 316 až 350 milimetrů. (více v čísle 20/14)
Objednat Auto Tip 20/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu