AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Škoda Octavia Combi Scout 1.8 TSI DSG

Škoda Octavia Combi Scout 1.8 TSI DSG

21. 9. 2014
Zatímco ke slovům „zvýšená čtyřkolka“ téměř každý automaticky dodá „diesel“, v Mladé Boleslavi dodávají „klidně, ale máme i moderní benzinový pohon“. Stejně jako dříve se jmenuje 1.8 TSI, ale jde o novou evoluci s variabilním časováním výfukových ventilů, chlazenými integrovanými svody a kombinací přímého a nepřímého vstřikování. Novinkou je také nedílné svázání s automatem, který jste si dříve k benzinu naopak nekoupili vůbec. Pochopitelně jde o dvouspojkové DSG, ale narozdíl od předokolky se stejným motorem šestistupňové s mokrými spojkami, vhodné pro vyšší zátěž. S tím souvisí i nárůst točivého momentu z 250 N.m na 280. Celé to funguje velmi harmonicky, motor si proti dieselu jen tiše přede a přičinlivě zabírá skoro od volnoběhu. Letité trápení s laděním převodovek DSG nebylo marné – v naprosté většině všedních situací se chová suverénně, potíže jí dělají jen dvě věci: pevný start po křižovatkovém naskočení motoru, při němž si nechává dobré dvě vteřiny na rozmyšlenou, aby pak nečekaně dramatickým kalupem dohnala ztracené metry, a překvapivě i prudké změny režimu při špičkové zátěži ve sportovním módu. To sice většině řidičů vadit nebude, ale u těch aktivních, schopných… (více v čísle 20/14)
Objednat Auto Tip 20/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu