AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Mazda MX-5

Mazda MX-5

21. 9. 2014
V automobilové branži najdete spoustu otázek, kterých se konstruktéři a designéři bojí. Tak třeba: jak udržet ikonu? Dobře to zvládli u Porsche, kde řada 911 u zákazníků stále boduje. Hůře je na tom VW s broukem, nicméně ten má alespoň povedený design. V tomto roce přišel čas oživit japonskou legendu: roadster MX-5. Příběh malého roadsteru se začal psát před více než pětadvaceti lety v Hirošimě. Mazda se rozhodla postavit model, který by prezentoval hlavní hodnoty značky a vylepšil její image. Konstruktéři zkusili okopírovat slavné anglické roadstery jako Lotus Elan nebo Triumph Spitfire a navrhli kompaktní, lehké a nekomplikované auto. Když ho v roce 1989 ukázali představenstvu, uslyšeli: „Hezké… Ale kdo si to koupí?“ Přes tuto počáteční skepsi byl vůz v roce 1989 představen na autosalonu v Chicagu a okamžitě se stal šlágrem. Jen v prvním roce podalo objednávku 75 000 zákazníků. Přízeň fanoušků trvá dodnes, takže do světa se od té doby vydalo přes 940 000 japonských roadsterů. Slušná bilance na to, že jde vlastně jen o „kopii” anglických sporťáků… Automobilové ikony se ovšem vyvíjejí stejně jako lidé: s přibývajícími lety přibírají na váze a jsou stále pohodlnější. Vedoucí… (více v čísle 20/14)
Objednat Auto Tip 20/14 zpět na číslo

Další články čísla


ArchivPřejít do archivu