Škoda Fabia III
21. 9. 2014
Objednat Auto Tip 20/14
zpět na číslo
V testovacím voze se blížíme do ostré zatáčky s nerovným povrchem. Brzdíme, stáčíme volant a připravujeme se na drobné uskočení vozu, otřesy a vibrace karoserie. Jenže ono se nic neděje: auto drží stopu a o nerovnostech naše záda nic nevědí, pouze zaslechneme vzdálené jakoby žuchnutí. Řídíme předsériovou Škodu Fabia třetí generace. I přes lehké maskování a datum výroby hodně předbíhající skutečný začátek sériové produkce je už teď jasné, že vůz dospěl. Nyní je komfortnější a kvalitnější než kdy dříve. Neprozrazuje to jen chování za jízdy, ale také kvalita interiéru nebo nabídka prostoru. Mnoho fanoušků značky bylo zklamaných, že malá škodovka není zkonstruovaná na nové platformě MQB koncernu VW. Je pravda, že pod zcela novým designem najdeme šasi s označením PQ26, které známe například z aktuální ibizy. Mladoboleslavští ale platformu s použitím koncernových dílů důkladně zmodernizovali. Řízení, pohonné jednotky a elektronická výbava jsou převzaté z faceliftovaného VW Polo, a dokonce i Golfu VII.
(více v čísle 20/14)