AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Jaké pérování zvolit?

Jaké pérování zvolit?

7. 9. 2014
Vzduchové pérování známe více než století a v osobních automobilech se používá již 57 let, přesto bylo donedávna výsadou luxusních modelů. To se teď ovšem mění, Pandořinu skříňku pootevřel Mercedes-Benz a nabídl jej volitelně i ve střední třídě. Další výrobci budou brzy následovat, proto není na škodu si zopakovat výhody a nevýhody vzduchu a oceli. Vinuté ocelové pružiny mají zpravidla neměnnou charakteristiku, pouze několik ryze sportovních aut nabízí nastavitelné předpětí (běžné u motocyklů) a tím i tuhost. Díky proměnné hustotě závitů pružiny při silnějším stlačení tuhnou. Opel dříve používal dokonce tzv. soudečkové pružiny, snižující montážní výšku. (více v čísle 19/14)
Objednat Auto Tip 19/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu