Jaké pérování zvolit?
7. 9. 2014
Objednat Auto Tip 19/14
zpět na číslo
Vzduchové pérování známe více než století a v osobních automobilech se používá již 57 let, přesto bylo donedávna výsadou luxusních modelů. To se teď ovšem mění, Pandořinu skříňku pootevřel Mercedes-Benz a nabídl jej volitelně i ve střední třídě. Další výrobci budou brzy následovat, proto není na škodu si zopakovat výhody a nevýhody vzduchu a oceli. Vinuté ocelové pružiny mají zpravidla neměnnou charakteristiku, pouze několik ryze sportovních aut nabízí nastavitelné předpětí (běžné u motocyklů) a tím i tuhost. Díky proměnné hustotě závitů pružiny při silnějším stlačení tuhnou. Opel dříve používal dokonce tzv. soudečkové pružiny, snižující montážní výšku.
(více v čísle 19/14)