Za Volantem Infiniti Q50 2.0t
7. 9. 2014
Objednat Auto Tip 19/14
zpět na číslo
Automobilek, které by v segmentu D nabídly hned tři druhy pohonu, mnoho nenajdete. Vedle Mercedesu a BMW už jen Infiniti má v ceníku jediného modelu naftový, hybridní i benzinový agregát. Poslední jmenovaný se začne u Q50 prodávat v průběhu podzimu, ale my jsem ho už vyzkoušeli. Stejně jako v případě dieselu i benzinový motor pochází z koncernu Daimler: jedná se o typ M274 DE20, známý například z nové třídy C, čili dlouhozdvihový celohliníkový čtyřválec s vysokotlakým (200 barů) přímým piezoelektrickým vstřikováním paliva Bosch, turbodmychadlem ICSI a vyvažovacím hřídelem typu Lanchester. Mezi jeho hlavní výhody patří klidný a tichý chod, rychlý nástup točivého momentu z nízkých otáček a díky pokročilé kombinaci vstřikování vrstvené a homogenní směsi podle zátěže motoru také nízká spotřeba paliva.
(více v čísle 19/14)