AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Užitkové vozy VW s pohonem 4x4

Užitkové vozy VW s pohonem 4x4

24. 8. 2014
Pohon všech kol v osobních vozech je dnes již samozřejmostí. V čerstvě poválečných dobách motoristické historie byl ovšem vyhrazen především terénním automobilům a o implementaci do ostatních aut se v širší míře neuvažovalo. Nicméně například užitkové vozy se přímo nabízely, což dokazuje Volkswagen, který se systémem pohonu obou náprav v této kategorii začal koketovat již začátkem sedmdesátých let minulého století. Oním „pokusným králíkem“ se stal model T2, nástupce legendární „té-jedničky“, jež se stala symbolem 60. let. Projekt s označením EA 456 byl zahájen v roce 1971 a o pět let později se náročným terénem alžírské Sahary proháněly první testovací kusy se zážehovým plochým čtyřválcem o objemu 1,7 litru. Ve standardním režimu byla poháněna pouze zadní kola, ta přední se připojovala ručně. Vývoj pokračoval i v dalších letech. V roce 1978 bylo vyrobeno dalších pět prototypů, které byly osazeny silnějším vzduchem chlazeným dvoulitrem o výkonu 51 kW. Podvozek byl odolnější a světlá výška činila 297 mm. Pohon obou náprav nedoznal zásadních změn. Kromě jízdních testů auta absolvovala také propagační cesty. Ačkoliv se Volkswagen T2 4x4 nikdy nedostal do sériové výroby, automobilka… (více v čísle 18/14)
Objednat Auto Tip 18/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu