Mercedes-Benz B 200 NGD
24. 8. 2014
Objednat Auto Tip 18/14
zpět na číslo
Stlačený zemní plyn ve vozech s třícípou hvězdou ve znaku nevidíme poprvé, dříve se nám do rukou dostalo například plynové “éčko”. Tentokrát jsme ovšem vyzkoušeli Mercedes třídy B, kompaktní MPV s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 115 kW. Pohon na CNG jsme si vyzkoušeli i v jiných autech, například v Octavii G-Tec (viz AT 14/14), o jeho přednostech tedy už víme dost. Po usednutí za volant nás zaujala kontrolka obsahu plynu v obou zásobnících, ukazatel stavu benzinu chyběl. B 200 NGD totiž pojme pouze 12 litrů tohoto konvenčního paliva, které by mělo sloužit v případě startů nebo jako rezerva pro „strýčka Příhodu“. Vzhledem k velmi řídké síti plnicích stanic v ČR ji ovšem budete využívat až nemile často, celkový provoz se vám tedy prodraží. Jízda na samotný plyn nicméně potěší prakticky každého ekonomicky smýšlejícího člověka. Během testu jsme se bez větší problémů pohybovali okolo 4,4 kg na 100 km, což představuje zhruba 1,14 Kč na kilometr. CNG se navíc pyšní relativně stabilními cenami, například výše spotřební daně je garantována na několik let dopředu (3,355 Kč na kilogram od roku 2020). Pokud tedy výrazně nezasáhnou vnější vlivy, konvenční paliva by měla být stále výrazně …
(více v čísle 18/14)