AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
BMW M4 COUPÉ

BMW M4 COUPÉ

24. 8. 2014
BMW M3 patří mezi modely, k nimž se musí přistupovat velmi jemně, jakákoliv změna se totiž potýká s nevůlí zarytých konzervativců. Stejně tomu bylo u minulého provedení s osmiválcem a nejinak u současné generace, jež poprvé v historii dostala přeplňování. Ještě před oficiálním představením jsme si nemohli nevšimnout „zasvěcených“ komentářů na téma „tahle generace kvůli turbu nebude tou pravou M3“. V mnichovské divizi Motorsport ovšem pracují kouzelníci, kteří dokážou namíchat ten správný lektvar takřka s jakýmikoliv ingrediencemi. Tolik diskutovaný motor S55B30 vychází z již známého třílitrového šestiválce (N55), s nímž má totožný například objem nebo vrtání a zdvih. Úprav nicméně bylo tolik (např. instalace druhého turbodmychadla), že jednotku můžeme považovat za samostatný „emkový“ výtvor. Po nastartování se zpod kapoty M4 Coupé ozývá hutný zvuk, který dává alespoň na chvíli zapomenout na výtečný atmosférický osmiválec předchůdce. Po prvních kilometrech jsme si ani neuvědomili, že řídíme 431 koní, v nastavení Comfort a Efficient se totiž podvozek a motor chovaly jako ve velmi příjemném GT se spotřebou okolo osmi litrů na 100 km. Přepněte ovšem do módu Sport Plus a rázem je… (více v čísle 18/14)
Objednat Auto Tip 18/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu