AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Lamborghini Huracán

Lamborghini Huracán

24. 8. 2014
Loni na podzim byla po jedenácti letech ukončena výroba Lamborghini Gallardo, s celkovou produkcí 14 022 kusů nejúspěšnějšího modelu v historii značky. Letos na jaře si ovšem firma k 50. narozeninám dala stylový dárek – nástupnický typ Huracán s karoserií vytvořenou šéfdesignérem Filippem Perinim. Vůz, pro nějž byla postavena nová výrobní linka, je poháněn radikálně přestavěným desetiválcem 5.2 o výkonu 449 kW. Jednotka splňující Euro 6 je uložena podélně vzadu (italsky longitudinale posteriore, odtud doplňkové označení LP) a s oběma nápravami už není spojena sekvenční převodovkou a viskózní spojkou jako v gallardu, ale sedmistupňovým dvouspojkovým ústrojím, jenž u značky s býkem ve znaku nazývají LDF (Lamborghini Doppia Frizione), a spojkou lamelovou. Všechno pracuje bleskurychle a hladce, dopředu přitom může směřovat až 50 procent síly. Rozjezd s novinkou je docela zajímavý. Při rozjezdu to nejdřív vypadá, že na úrovni 4500 otáček za minutu desetiválec tak tak lapá po dechu, ale vzápětí se rozpoutá pravá bouře, která nejdřív aktivuje kontrolu stability a hned vzápětí povolí stavidla vašeho adrenalinu, protože zelený bolid doslova vystřelí. Na stovce jste za 2,9 sekundy, na… (více v čísle 18/14)
Objednat Auto Tip 18/14 zpět na číslo

Další články čísla


ArchivPřejít do archivu