Peugeot 308 1.2 e-THP
27. 7. 2014
Objednat Auto Tip 16/14
zpět na číslo
K tříválcovému motoru s objemem pouhých 1,2 litru jsme zpočátku přistupovali trochu skepticky, zejména když je zabalený do karoserie kompaktního hatchbacku. Jenže o to větší bylo překvapení, jak dobře vlastně tento turbomotor funguje. Leccos napovídají papírové údaje, kdy se agregát pyšní výkonem 96 kW a točivým momentem 230 N.m od 1750/min. Přitom spotřeba má průměrně dosahovat jenom 4,6 litru na sto kilometrů, téměř vždycky se vejdete do šesti litrů. V reálu člověka nejvíce potěší to, že se motor nechová jako typický tříválec a má dostatek síly již od volnoběhu, takže řidič při rozjezdu nežádá neobvykle vysoké otáčky. Naprosto stačí spodní pásmo, a to nejen ve městě - již od 2000/min cítíte masivní zátah. Motor se přitom chová překvapivě kultivovaně. Svůj tříválcový původ sice nezapře, ale nějaké přehnané vibrace se nekonají a zvuk je také dobře utlumen. Ostatně celý automobil je takovou oázou klidu.
(více v čísle 16/14)