Top secret Škoda: novinky do roku 2018
27. 7. 2014
Objednat Auto Tip 16/14
zpět na číslo
„Naše auta nemusejí být nejodvážnější ani nejpokrokovější,“ sděluje předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland. „Našimi hodnotami jsou solidní technika, bezkonkurenční nabídka prostoru, moderní design, vynikající praktičnost a vysoká kvalita.“ Takto ovšem lze charakterizovat i některé vozy z Wolfsburgu. Volkswagenům ale chybí hlavní trumf českého výrobce: výhodná cena. I když se může zdát, že auta z Čech už nejsou tak výhodná, jak bývala, stále vycházejí ve srovnatelných výbavách levněji než jejich protějšky z Německa. A to všechno při průměrné marži ve výši 5 procent na jeden vůz. Volkswageny přitom dosáhnou jen na 2 procenta… Výhodou Škody je, že může využívat nejmodernější agregáty a platformy z celého koncernu. Proto dokáže zkonstruovat přímé konkurenty nabídky mateřské automobilky, jako je například třetí generace modelu Superb. Ta se příští rok utká s právě představeným passatem. Jelikož cílem českých konstruktérů je prodat 1,5 milionu vozů za rok 2018, chystá se toho pochopitelně mnohem více…
(více v čísle 16/14)