Škoda Octavia Combi G-Tec
29. 6. 2014
Objednat Auto Tip 14/14
zpět na číslo
Alternativní pohony to stále nemají nijak lehké. Zejména hybridní auta a elektromobily doplácejí na vysokou cenu a nedostatečnou kapacitu baterií. Co když ale chci ušetřit a mít vůz, u kterého nemusím každých sto kilometrů nervózně vyhlížet dobíjecí stanici? V tom případě můžu zvolit u nás kdysi velmi populární LPG (zkapalněný ropný plyn) anebo relativní novinku v podobě stlačeného zemního plyn (CNG). Přesně touto cestou se rozhodl vydat celý koncern Volkswagen, který tímto způsobem nejen šetří peněženky zákazníků, ale díky nízkoemisnímu provozu navíc tolik nezatěžuje životní prostředí. Do testu se dostala horká novinka v podobě Škody Octava Combi G-Tec, která se po minivozu Citigo stala druhým modelem domácí automobilky na CNG (v nabídce nechybí ani liftback). Na první pohled si všimneme pouze plaketky G-Tec na pátých dveřích. Příliš změn se neodehrálo ani v interiéru: řidiče zde nejvíce praští do očí dvojitý ukazatel stavu paliva. Zatímco na právé straně u tachometru můžeme kontrolovat zásobu benzinu, nalevo (u otáčkoměru) zase zemního plynu. V palubním počítači najdeme záložku, která informuje o procentuální kvalitě zemního plynu. Kvůli instalaci dvou tlakových nádob, jež…
(více v čísle 14/14)