BMW 225i Active Tourer
29. 6. 2014
Objednat Auto Tip 14/14
zpět na číslo
Po projížďce s předsériovým prototypem na sedadle spolujezdce s radostí hlásíme, že první MPV z Mnichova je vůz pro nadšené řidiče. Když v plném tempu projíždíme zatáčkou, všímáme si prvotřídní stability a přilnavosti. Přitom auto není ani příliš tvrdě odpružené, nedokonalosti silnice žehlí jako jeho větší bratři s číslem 3 nebo 5 na zádi. To je pro vývojový tým dobrá zpráva, protože stejný podvozek dostane i příští řada 1 a SUV X1. Nevýhody pohonu předních kol se projeví pouze při prudkém zrychlení, kdy až do zásahu elektronických systémů točivý moment cuká s volantem. V zatáčkách se vůz naklání více, než jsme zvyklí z jiných modelů BMW – klasická nevýhoda vysoké karoserie. Další slabinou je větší přenos hluku od pneumatik do interiéru. Sériové vozy prý ale budou tišší, protože dostanou ještě jednu vrstvu zvukové izolace. Napříč uloženému čtyřválcovému benzinovému motoru pomáhá k výkonu 170 kW turbodmychadlo twin scroll, jednotka si navíc skvěle rozumí s osmistupňovou automatickou převodovkou. A protože je spojení s dynamicky talentovaným podvozkem, proto za volant rádi usednou i zapálení řidiči.
(více v čísle 14/14)