AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Převodovka Mercedes-Benz 9G-Tronic

Převodovka Mercedes-Benz 9G-Tronic

1. 6. 2014
Zatímco předchozí skříň 7G-Tronic v roce 2003 nabídla tehdy rekordních 7 převodových stupňů, o 11 let později přichází 9G-Tronic, který sice tentokrát absolutně první nebyl, avšak vyrovnává krok s Land Roverem, který v modelu Evoque představil devítistupňový automat pro motory s příčnou zástavbou. Daimler si technologii nechal celosvětově patentovat již v roce 2008. Zatímco naprostá většina konkurentů přebírá automatické převodovky od externích výrobců, zpravidla ZF, Jatco nebo Aisin, Daimler si samočinné skříně i nadále vyvíjí sám, kompetenci mu k tomu stvrzuje více než 22 milionů samočinných převodovek vyrobených od roku 1961 ve specializovaném závodě ve stuttgartské čtvrti Hedelfingen, na dohled od ústředí automobily ve Stuttgartu-Untertürkheimu. Od roku 2016 však bude montáž nových typů probíhat i v Rumunsku. Nová skříň 9G-Tronic má ve vybraných modelech postupně nahradit stávající 7G-Tronic, s čímž začala již v Mercedesu E 350 BlueTec (viz test na straně 39), proto bude spolupracovat se čtyř-, šesti-, osmi- i dvanáctiválci a přenese až 1000 N.m, tedy stejně jako konkurenční převodovka ZF 8HP ve své nejsilnější verzi. Proti ní ovšem přináší řadu výhod – kromě stupně navíc… (více v čísle 12/14)
Objednat Auto Tip 12/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu