BMW M135i AT vs. Seat Leon Cupra 280 vs. VW Golf R
1. 6. 2014
Objednat Auto Tip 12/14
zpět na číslo
O několik stránek vzad jste si mohli přečíst srovnání několika skvělých kompaktů s běžnými motory. Co když ale toužíte po něčem více emocionálním, ale zároveň praktickém a relativně dostupném? V tom případě všeho zanechte a začtěte se do následujících řádků. O tom, že čas je relativní, nás přesvědčil již Albert Einstein. Po jízdě v nejostřejším seatu dneška mu dáváme absolutně za pravdu. V cíli měřeného kola o délce 3600 metrů jsme tak brzo, že výsledné hodnotě na stopkách ani nechceme uvěřit. Opravdu byl leon tak rychlý? Ano, byl. Čísla prostě nelžou. Nový Seat Leon Cupra v silnější verzi o výkonu 206 kW zajel před několika měsíci nejrychlejší kolo mezi předokolkami na slavné Severní smyčce Nürburgringu, očekávání jsou tedy velká. Proto jsme se rozhodli srovnat tohoto temperamentního Španěla s dalšími hot-hatchi v podobě koncernově spřízněného Volkswagenu Golf R s pohonem všech kol a BMW M135i, jenž jako jediný vůz ve své třídě nabízí šestiválec a pohon zadních kol. Dlouhou dobu platilo, že pohon předních kol nedokáže přenést na vozovku více než 250 koní. Toto pravidlo ovšem padlo již před několika lety. Seat nicméně zbytečně neriskoval a vybavil model Leon Cupra 280 standardně…
(více v čísle 12/14)