AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
BMW M4 Coupé

BMW M4 Coupé

18. 5. 2014
Fanoušci sportovní divize BMW se při představení nového M3 chytali za hlavu: počet válců se sníží na 6, odezvu na plyn otupí turbo a kupé dostane nové jméno. Znamená to konec legendy? Atmosférický V8 byl sice jedinečný, ale jeho náhrada je ve všech ohledech lepší. Základem nového motoru je osvědčený třílitrový řadový šestiválec, známý z nižších modelů značky a zde opatřený dvěma stejně velkými turbodmychadly. Ta mu pomáhají k výkonu 317 kW mezi 5500 a 7300 otáčkami a 550 N.m mezi 1850 a 5500 otáčkami. Čtyřlitrový osmiválec se zmohl na „pouhých“ 313 kW a 400 Nm. Přidejte o 25 procent nižší spotřebu a normu Euro 6 a starý motor nedostane šanci. Na papíře. Číslům odpovídají i výkony. M4 se žene vpřed jako býk za červenou barvou, nehledě na to, v jakých je motor otáčkách. A těch si dosyta užijete, omezovač zasáhne až v 7600 a ručička obletí otáčkoměr jako Usain Bolt běžecký ovál. Řadový šestiválec se chová jinak, než byste od takového motoru čekali. Žádné kultivované vrčení ani přiměřené reakce, nýbrž kousavá odezva na plyn, prudké reakce a dech beroucí výkony.(více v čísle 11/14)
Objednat Auto Tip 11/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu