Za volantem Mini Cooperu S
4. 5. 2014
Objednat Auto Tip 10/14
zpět na číslo
Mini Cooper S a automatická převodovka, to zní jako řízek s rajskou omáčkou – nic lákavého. Testovací jízda nás ale přesvědčila o opaku, celou cestu jsme se za volantem dobře bavili. Nový automat je s autem skvěle sladěný. Jedná se o klasickou šestistupňovou samočinnou převodovku s měničem točivého momentu. Způsob, jakým mezi převody skáče, nám hned připomněl osvědčený osmistupňový automat z mateřského koncernu BMW: zvládá to rychle, bez škubání a v ekologickém režimu často v zájmu snížení spotřeby „plachtí“. Není divu, že je řazení tak dobré, když pochází ze stejných dílen ZF jako převodovky v ostatních modelech BMW. Ačkoli to možná fanoušky pobouří, nic, co by vás mělo od pořízení 141kilowattového Cooperu S pouze se dvěma pedály odradit, neexistuje. Na 100 km/h se rozjede za 6,7 s a zrychlovat přestane až při 233 km/h. V 80. letech podávalo stejné výkony Porsche 911 SC s manuální převodovkou… Proti němu ovšem mini není tak zákeřné na limitu. Zatáčkami vůz projíždí hbitě, nové řízení je velmi přesné a komunikativní. Kdo říká, že pohon předních kol je nudný? U mini to rozhodně neplatí.
(více v čísle 10/14)