AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
BMW i3

BMW i3

24. 3. 2014
Vlastně se toho za 120 let zase tak moc nezměnilo, většina elektromobilů stále dojede nejvýš kolem 100 km. Dnes už ale akumulátory kromě trakčních motorů živí i topení, klimatizace, ESP a spousty hejblátek. To platí i pro BMW i3, kromě topení a asistentů zvládá ještě napájet rozsáhlý multimediální systém. A v neposlední řadě mrštně plout ulicemi.Karbonová karoserie se nenechala svázat omezenou tuhostí oceli a přinesla řadu nekonvenčních řešení, jako například proti sobě otvírané dvojice dveří bez středového sloupku. Tam kde bývá motor, mají cestující nohy, proto je ve čtyřmetrovém autě spousta místa. Přispěla k tomu i modulární konstrukce. Tzv. modul Life je oddělen od hliníkového modulu Drive, skrývajícího pod podlahou elektromotor pohánějící zadní kola, akumulátory a volitelně i benzinový prodlužovač dojezdu.Ten nám chyběl, proto jsme od zásuvky odjížděli s indikátorem dojezdu lehce přesahujícím stovku. A protože byla zima, museli jsme topit, čímž rázem ubylo 20 km. Na to je třeba myslet a psychicky se připravit: hodnoty dojezdu, při nichž byste se spalovacím motorem už panicky hledali nejbližší pumpu, budou v i3 svítit skoro pořád.Mírně neskutečné je již nastoupení – tenká…(více v čísle 07/14)
Objednat Auto Tip 07/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu