BMW i3
24. 3. 2014
Objednat Auto Tip 07/14
zpět na číslo
Vlastně se toho za 120 let zase tak moc nezměnilo, většina elektromobilů stále dojede nejvýš kolem 100 km. Dnes už ale akumulátory kromě trakčních motorů živí i topení, klimatizace, ESP a spousty hejblátek. To platí i pro BMW i3, kromě topení a asistentů zvládá ještě napájet rozsáhlý multimediální systém. A v neposlední řadě mrštně plout ulicemi.Karbonová karoserie se nenechala svázat omezenou tuhostí oceli a přinesla řadu nekonvenčních řešení, jako například proti sobě otvírané dvojice dveří bez středového sloupku. Tam kde bývá motor, mají cestující nohy, proto je ve čtyřmetrovém autě spousta místa. Přispěla k tomu i modulární konstrukce. Tzv. modul Life je oddělen od hliníkového modulu Drive, skrývajícího pod podlahou elektromotor pohánějící zadní kola, akumulátory a volitelně i benzinový prodlužovač dojezdu.Ten nám chyběl, proto jsme od zásuvky odjížděli s indikátorem dojezdu lehce přesahujícím stovku. A protože byla zima, museli jsme topit, čímž rázem ubylo 20 km. Na to je třeba myslet a psychicky se připravit: hodnoty dojezdu, při nichž byste se spalovacím motorem už panicky hledali nejbližší pumpu, budou v i3 svítit skoro pořád.Mírně neskutečné je již nastoupení – tenká…
(více v čísle 07/14)