Test Mitsubishi ASX 2.2 DI-D
9. 3. 2014
Objednat Auto Tip 06/14
zpět na číslo
Velkorysost se pozná na detailech. Konstruktéři Mitsubishi ASX nechtěli ošidit zákazníky o dynamiku, takže zamontovali do kompaktního SUV kubaturu, jaká už dnes není obvyklá ani o třídu výše. Moderní diesel 2,3 l z outlanderu sice neoslňuje výkonem (110 kW má i dosavadní osmnáctistovka), ani točivým momentem 360 N.m (lecjaký dvoulitr dnes nabízí více), ale suverenitou, s níž v každé rychlosti vysílá svůj potenciál na obvod kol. Takto motorizované ASX tedy potěší především razantní dynamikou, nevykoupenou vysokou spotřebou – velký motor se totiž namáhá méně než malý a ústí to ve spotřebu, kterou sice nešlo podle NEDC naměřit tak báječně nízkou, v reálném životě ale mnohem méně kolísá podle jízdního stylu. Zejména dynamičtí řidiči tak budou s výslednými 6,5 litru spokojeni.
(více v čísle 06/14)