AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo

BAZAR Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo

24. 2. 2014
Ve středočeských Ovčárech u Kolína se stále vyrábí první generace tria odznakových miniaut. Jak to po letech vypadá s jejich technikou?   Tří- či pětidveřové malé hatchbacky vyjíždějí z továrny TPCA na Kolínsku od poloviny roku 2005 a dosud se nedočkaly nástupců. Spojení francouzského šarmu s japonskou disciplínou by mělo porazit svět, výsledek ale zůstal poněkud za očekáváním. Miniauta délky 3,43 m trpí celou řadou dětských nemocí, z nichž výrobce odstranil jen některé. Zajímavé je, že v německých statistikách TÜV jsou mezi jednotlivými modely patrné odstupy. Možná to souvisí s rozdílnou úrovní standardní výbavy – citroën například dostal posilovač řízení do standardní výbavy až v roce 2009 a ESP bylo do série zaváděno rovněž postupně. Přestože zpočátku byly ceny trojčat docela vysoké, jde o vozy určené hlavně pro městský a příměstský provoz. Tomu odpovídá laciné provedení interiéru, v němž není, co tam být nemusí (například zadní spouštěcí okna, elektrické stahování spolujezdcova okna od řidiče či kontakt k rozsvěcení vnitřního osvětlení ve spolujezdcových dveřích), a na sportovní jízdu se nehodí ani – ač jinak pohodlná – sedadla bez bočního vedení, ani základní 155 mm široké… (více v čísle 26/13)
Objednat Auto Tip 26/13 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu