AutoTip.cz

Nejčtenější motoristický
čtrnáctideník v česku

Vyhledávání
Lexus GS 300h

Lexus GS 300h

23. 2. 2014
Tak jako se u mnoha jiných automobilek čím dál častěji používají maloobjemové motory s menším počtem válců, rozhodli se v Lexusu využít benzinový čtyřválec kombinovaný s elektromotorem i v sedanu GS. Proč ne, model 300h s pohonným ústrojím známým už z menšího IS totiž perfektně vyplnil mezeru mezi vrcholnou variantou 450h a čistě benzinovými 250 a 350 AWD.   Označení 300h znamená dvouapůllitrový agregát pracující v Atkinsonově cyklu, a navíc s kombinací přímého a nepřímého vstřikování D-4S. Benzinový motor dává 133 kW a 221 N.m, není v „tom“ ale sám, k výkonům mu dopomáhá elektromotor s permanentním magnetem, generující 105 kilowattů a 300 newtonmetrů. Systémový výkon 164 kW by určitě stačil na víc, ale vůz má kvůli elektromotoru bez redukce maximálku omezenou na 190 km/h. V Česku vám to může být „putna“, ale na úsecích německých dálnic bez rychlostního limitu by to vadit mohlo. Alespoň že ve městě a na okreskách „géeso“ předvádí uspokojující dynamiku. Není to žádný atlet, což potvrzuje i zrychlení na stovku za 9,2 sekundy, každopádně však okamžitě reaguje už od nejnižších otáček, takže z křižovatek vyrazí první. (více v čísle 05/14)
Objednat Auto Tip 05/14 zpět na číslo

ArchivPřejít do archivu