Srovnání Volkswagen Polo po čtyřiceti letech
9. 2. 2014
Objednat Auto Tip 04/14
zpět na číslo
Jak bouřlivé mělo polo začátky! Jeho rodiče se evidentně nemohli rozhodnout, po kom bude. Audi, nebo Volkswagen? A tak v roce 1974 nejprve vzniklo Audi 50, nejmenší model se čtyřmi kruhy na trhu. Karoserii navrhl Bertone za rekordních 21 měsíců. O necelý rok později, v březnu 1975, se začala prodávat dostupnější a spartánštější varianta Audi 50, ovšem už jako Volkswagen Polo. Chvíli se oba modely – druhý s označením Typ 86 – vyráběly společně ve Wolsfsburgu a prodávaly souběžně, ovšem už v roce 1978 byla kariéra “padesátky” ukončena a žezlo převzalo polo. Přitom při prvním uvedení volkswagen nedosahoval kvalit audi. Oslovoval nižší cenou, jenže byl příliš jednoduchý a slabý. Základní čtyřválec o objemu 0,9 litru vygeneroval 29 kW, se sesterským audi ale vůz sdílel silnější motor – 1,1litrový agregát s 37 kilowatty. Ovšem ještě výkonnější, 44kilowattovou variantu tohoto čtyřválce jste si zpočátku do pola neobjednali. Záhy se však z trpěného potomka stal prodejně úspěšný hit a jeho rodiče si toho brzy všimli. V roce 1979 dorazilo ostřejší Polo GT s agregátem 1,3 litru, atraktivitu podpořil i facelift a zvýšení bezpečnosti vozu. Hvězda malého pola začala stoupat a svítí dodnes.…
(více v čísle 04/14)